Lütfen Anasayfa için Tıklayınız >>>
ANASAYFA SSS ÇEVRE KÜTÜPHANESİ BASIN ODASI BASIN ODASI KVKK İLETİŞİM Lütfen TEMA Facebook Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Twitter Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Youtube Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen Sayfası için Tıklayınız >>> ENGLISH
Ürün ve Hizmetler
Ürünler
Yayınlar
Peyzaj
Diğer
Lütfen TEMA Twitter Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Facebook Sayfası için Tıklayınız >>> Lütfen TEMA Youtube Sayfası için Tıklayınız >>>
Eko Ekonomi
Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 
Yayın adı: Eko Ekonomi
Kategori: TEMA Yayınları
Sayfa sayısı: 331 s.
Yazar: Lester R. BROWN
Çeviren: A. Yeşim ERKAN
Düzenleyen: TEMA Vakfı
Türü: Bilimsel
ISBN: 975-7169
Basım Yılı: 1. Basım 2003




1543'te, Polonyalı gökbilimci Nicolaus Copernicus güneşin dünya etrafında döndüğü fikrine karşılık dünyanın güneşin etrafında döndüğü fikrini savundu. Yazdıkları, düşüncede bir devrimi ? yeni dünya görüşünü beraberinde getirdi. Eko-Ekonomi bugün de dünya görüşümüzde benzer bir değişimin gerekliliğine dikkat çekiyor. Acilen cevaplandırılması gereken soru: Çevre mi ekonominin bir parçası, yoksa ekonomi mi çevrenin bir parçası ? Lester Brown, ekonominin çevrenin bir parçası olduğunu savunuyor. Çevreyi ekonominin bir parçası olarak gören yaklaşımın ise doğal destek sistemlerini yok eden bir ekonomi yarattığına dikkat çekiyor. Brown, Çin'de de Amerika'da olduğu gibi her garajda bir otomobil olması durumunda günde 80 milyon varil petrole ihtiyaç olacağını "bugün dünyada üretilenin de üzerinde" belirtiyor. Çin'deki kişi başına kağıt tüketiminin ABD seviyelerine ulaşması halinde, Çin'in dünyada üretilenin üzerinde kağıda ihtiyacı olacak. Dünyanın ormanlarının durumu ortada. Fosil yakıta dayalı, otomobil-merkezli, kullan-at ekonomik model Çin?de uygulanamayacağı gibi, gelişmekte olan dünyadaki diğer 3 milyar insan için uygulanması da söz konusu değildir, aslında dünyanın geriye kalanında bu modelin uygulanması olanaksızdır. Ancak Brown, küresel ekonominin dünyanın ekosistemleri ile uyumlu olacak ve ekonomik ilerlemenin devamını sağlayacak şekilde nasıl yeniden yapılandırılabileceğini anlatırken iyimser. Yeni ekonomide, kömür madenlerinin yerini rüzgâr çiftlikleri, dahili yanma motorlarının yerini hidrojene dayalı yakıt hücreleri alacak ve şehirler arabalar için değil, insanlar için tasarlanacak. Danimarka'nın rüzgâr çiftlikleri, Japonya?nın güneş enerjisini kullanan çatıları, Hollanda'nın bisiklet ağı ve Güney Kore'nin ağaçlandırılmış dağları, yeni ekonominin nasıl olacağına dair bir fikir veriyor. Eko-Ekonomi buradan oraya nasıl ulaşacağımızı anlatan bir yol haritası.

İçindekiler:

1.Ekonomi ve Dünya I. STRESLİ İLİŞKİ

2.Stres Belirtileri: İklim ve Su

3.Stres Belirtileri: Biyolojik Yapı II. YENİ EKONOMİ

4.Eko-Ekonominin Yapısı

5.Güneş/Hidrojen Ekonomisini Kurmak

6.Yeni Maddeler ekonomisini Tasarlamak

7.Herkesin İyi Beslenmesini Sağlamak

8.Orman Ürün ve Hizmetlerini Korumak

9.Şehirleri İnsanlar İçin Yeniden Tasarlamak III. BURADAN ORAYA ULAŞMAK

10.Doğurganlığı Düşürerek Nüfusu Dengelemek

11.Ekonomiyi Yeniden Yapılandırmanın Yolları

12.Geçişi Hızlandırmak
Lütfen Uluslarası İşbirlikleri için Tıklayınız >>>

Halaskargazi Mah.Halaskargazi Cad.No:22 Kat:5-6-7 
34371 Şişli | İstanbul

Tel: 0 (212) 291 90 90 | Fax: 0 (212) 284 95 93